Monday 30 January 2012

EMOSI


aku berlari.
emosi.
duduk di penjuru.
membatu.
lorong yang gelap dan kelam.
hitam.

aku berlari lagi.
mana nak pergi?
pergi mati?

sial.
tak boleh jadi ni.
rasa itu tak mahu pergi.
jadi bagaimana ni?

aku sendirian lagi.
memerah otak dari pagi
sampai ke pagi.
plihan terbentang luas,
nak apa lagi?

ahh..berbual tepi.
pandai la kau memaki.
yang buat keputusan ini,
diri sendiri la babi!
cinta, sayang, rindu, dendam.
masih lagi terpendam.

nak melangkah ke belakang.
selalu di bangkang.
habis?
kau boleh jamin yang di depan itu,
adalah mahu ku?
adalah takdir ku?
boleh membahagiakan ku?

kadang kadang aku rasa.
dunia ni kejam.
tuhan tu tak adil.
astaghfirullah.

aku hanya mampu berdoa.
yang di atas sana supaya
tetapkan hati.
kepada apa yang dirasakan-Nya
terbaik untuk diri ini.

kepada si dia,
cinta itu pasti.
separuh mati.

tapi.
aku mahu yang hakiki.
dapatkah kau menemani ku di
syurga nanti


No comments:

Post a Comment